16.12.2010

Ubuntu Server 8.04 LTS üzerine VMware Server 1.0.10 kurmak

Daha önceki yazımda Ubuntu Server 10.04 LTS üzerine VMware Server 2.0.2 kurulumunu anlatmıştım. Kurulumu tamamlamış olmama rağmen Firefox 3.6.12 ile bir türlü bağlanamadım. Google Chrome'a da VMware'in desteği yoktu. IE8 ile de başarısız olunca gördüm ki VMware Server, ömrünü tamamlamış. Bu sebeple VMware yeni tarayıcılar için yeni eklentiler çıkarmayı durdurmuş. Eski bir tarayıcı da bulmak istemediğimden Ubuntu Server 10.04 üzerine VMware Server 1.0.10 kurmayı denedim. Ama onun da kurulum aşamasında bir sürü sorunu çıktı. Söylenene göre Ubuntu, yeni sürümlerinde VMware'in kullandığı bir özellik için desteği kaldırmış. Bu durumu da ihtimal dışına çıkardıktan sonra ne yaparım diye düşünmeye başladım. Elimde mevcut bir VMware Server kurulumu vardı (sürüm 1.0.6, Ubuntu Server 7.10 üzerine) ve ben bunu yenilemek istiyordum.

Önce ESXi'yi düşündüm. Ama tam olarak istediğim bu değil. Ben daha pratik, test amaçlı kullanabileceğim bir ortam arıyordum. Bu sebeple VMware Server 1.0.x'in en son hangi Ubuntu Server sürümü ile uyumlu çalıştığını aramaya başladım. Bu yol beni Ubuntu Server 8.04 LTS'ye kadar götürdü. Host işletim sisteminin LTS olması önemli, çünkü zaten yeni kurduğum bir sistemin daha kurulum öncesinde destek süresinin dışında olmasını istemiyordum (elimde zaten böyle bir sistem var, Ubuntu Server 7.10). Ubuntu Server 8.04 LTS de sonuçta 2013 Nisan'ına kadar desteği devam edecek bir ürün. Üstelik kurulumun da sorunsuz gerçekleştiğini okudum.

Bu sebeple hemen Ubuntu Server 8.04 LTS'nin kurulumunu (aslında tam olarak 8.04.4 sürüm, Ocak 2010) yaptım. Elimdeki VMware Server 1.0.10'a ait dosyayı da kurulumdan sonra açarak çalıştırdım. Ve beklenen sonuç: herşey pürüzsüz olarak çalıştı, bir tek hata mesajı olmadan!

Güncel bir Ubuntu sürümü olması için çok uğraştım, ama maalesef olmadı. Bu arada önce Ubuntu 8.04'e başarılı bir kurulum gerçekleştirdikten sonra Ubuntu'ya bir release upgrade yaptırarak 10.04 LTS yaptım. Ama bu sürümde VMware'e bağlantıda sorunlar yaşadım. Kısaca VMware Server 1.0.x kullanmak istiyorsanız bugün yapılabilecek en iyi şey Ubuntu Server 8.04 LTS kurmak.

Hiç yorum yok: