10.12.2010

Ubuntu Server 10.04 LTS üzerine VMware-Server 2.0.2 kurulumu

ÖNEMLİ NOT: VMware Server, tasarlanan ömrünü tamamlamış bir ürün. Bu sebeple yeni sürümlerini yayınlanmayacak. Bu hangi noktada önem kazanıyor? VMware Server 2.0.x için bir client console tipi bir yazılım yok, onun yerine browser üzerinden bir plug-in ile bağlantı yapılıyor. Bu plug-in de IE8, Firefox 3.6 ve sonrası ile Google Chrome'un hiçbir sürümünü desteklemiyor, gelecekte de desteklemeyecek. Dolayısıyla yeni sürümlü browser'larınıza VMware'e bağlanmak mümkün değil. Ben bu sebeple bu duruma alternatif olarak Ubuntu 8.04 LTS üzerinde VMware Server 1.0.10 kullanmaya başladım.


Yazılım ve sistem testlerini yapmak için bir sanal makina sunucusuna ihtiyacım var. Kurulduğu makine üzeirnde en az kaynak tüketerek, en verimli çalışacak sistemin, bir linux üzerinde VMware-Server olacağını düşündüğümden önce sıradan bir bilgisayar üzerine Ubuntu Server 10.04 LTS kurdum. Neden 10.10 değil 10.04? Çünkü 10.04 LTS - Long Term Support. Yani destek süresi Server'larda 5 yıl!

Ubuntu Server'ın kurulumu tamamlandıktan sonra üzerine önce Webmin ve OpenSSH kurulumlarını, daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi yaptım. Ardından VMware.com sitesinden yeni 2.0.2 sürümü download ettim. Bu dosya biraz büyük (~500 MB). Bu aşamada siteden lisans anahtarlarını almayı da unutmayın. Download ettiğim dosyanın adı VMware-server-2.0.2-203138.x86_64.tar.gz ve bu dosyayı profil klasörüme kopyaladım. Sıkıştırlmış bu dosyayı şimdilik açmaya gerek yok (daha sonra anlatacağım).

Kuruluma geçmeden önce kurulum sırasında gerekecek bazı bileşenlerin kurulumlarını yapmak gerek.
sudo apt-get install gcc make build-essential
sudo apt-get install linux-headers-`uname -r`
sudo apt-get install xinetd ia32-libs
Ben ilk denememde VMware'in ~500 MB'lık kurulum dosyasını açıp kurulum script'ini çalıştırdım ve çok sayıda
/tmp/vmware-config3/vmmon-only/./include/vm_atomic.h:1028:7: warning: "_MSC_VER" is not defined
hatası aldım. Bunun çözümü bu, bu ve şu sayfalarda verilmiş. Radu Cotescu adlı kişinin şahsi çabası sonucunda Ubuntu 10.x ve VMware 2.0.x sorununa çözüm şu adreste verilen dosyanın indirilmesiyle bulunmuş. Bu patch dosyalarını da profil klasörümün içine kopyaladım. Sonra bu dosyayı, VMware-Server'ın sıkıştırılmış kurulum dosyasının bulunduğu (profile) klasörüne açtım. Yani
VMware-server-2.0.2-203138.x86_64.tar.gz
vmware-server-2.0.x-kernel-2.6.3x-install.sh
vmware-server-2.0.2-203138-update.patch
vmware-config.patch
start-VMware-console.sh
dosyaları aynı (profil) klasörde olmalı. Ardından sh uzantılı dosyanın execute yetkilerinin olduğundan emin olduktan sonra (yoksa chmod +x ile bu yetkiler verilir) root yetkileriyle bu script'i çalıştırdım. UYARI: Mevcut klasör isimlerinde boşluk karakteri kullanmayın!
sudo ./vmware-server-2.0.x-kernel-2.6.3x-install.sh
Bu script VMware-Server'ın sıkıştırılmış dosyasını açarak patch'i uygular ve kuruluma devam eder. Kurulum bittikten sonra web arayüzüne
https://server-adi-veya-adresi:8333
ile bağlanılır.

Hiç yorum yok: